Ärlig, Ljuga, Otrohet, vem ska ta på sig skulden?

Det är väl inte mitt fel att jag varit ärlig? mot någon man tyckte synd om ….. Det är väl inte jag som förstört allt när man berättar sanning. det är väl personen i fråga som orsakat allt även om det var bakom ryggen på den hon levde med ….
Varför då skylla på mig, begära att jag ska skriva ett brev och berätta att allt jag bekräftade var en lögn 4 år senare …. när det var sanning.
Jag sa ja jag gör väl det, så nu sa jag knåpa ihop ett brev och skriva att jag ljög det var inte sant det har aldrig hänt det jag sa, är det trovärdigt, eller är det värdigt är väl stora frågan?
Jag tar gärna emot kommentarer här jag behöver råd!
Om jag inte säger att jag ljög ( vilket jag ej gjorde) så har jag en familjs olycka enligt henne på mitt samvete, och det vet jag inte om jag vill ha, men samtidigt tycker jag att det borde hon ha tänkt på just då ….när allting hände istället för att lägga allt på mina axlar.
Jag tar åt mig allt dock som detta så idag sjönk mina axlar ytterligare en decimeter av tyngd.

Kommentarer
Postat av: erika

Om du mår dåligt av att ljuga för någon annan så ska du absolut inte göra det. Hellre att du har ett rent samvete än att göra någon annan lycklig. Men jag förstår hur du tänker, man vill ju heller inte förstöra för någon annan. Men man ska alltid sätta sig själv i första rummet!

2011-04-08 @ 13:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0