En dag, en vanlig dag

Idag blev en härlig morgon promenad med Kusin, en kaffe på väg hem. När jag kom hem satt jag säkert en timme och letade recept efter något att baka, jag är sugen på att göra en sån choklad sockerkaka med kräm och kockos på, en kärleksmums ….fattades dock lite saker samt att när jag läste receptet så verkade det vara rätt så komplicerat .
En annan dag, istället har jag tänkt att måla lite ikväll, fast ej olja på väv utan rak enkel akvarell på a4 akvarell halvtäckt papper, med skiss i kol, de brukar bli bra.
E har varit kärleksfull idag , och kraxig, det gör mig glad.
Jag känner att jag älskar mycket idag!
Så jag skickar extra kärlek till alla!
Och en dikt jag skrivit.

Till min E

I skymningen när du tog mina händer

och varsamt med dina

flätade dem samman

omsveptes jag av din beröring

och en stilla närhet

tog sin allra första början

en närhet som förgyllde

de tomma lösa väggarna

där våra andetag

sakta ringlade sin väg ut mot sin rymd

medan skuggor utanför passerade förbi

och himlen sitt mörker sänkte ned

bakom vår rygg

utan en tanke att stanna tiden

men vad gjorde väl det

när livet plötsligt blev så oändligt vackert

där i våra sammanflätade händer

De är så jag vill förklara den

den ljuvaste av kärlekar,

den vackraste av alla mina sinnen,

den vackraste av alla känslor

Jag älskar dig idag imorgon och för alltid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0