När det gamla känns i hjärtat . . .

Min mamma och hennes man har sålt sin vill här, de flyttar nu på onsdag…i och med flytten så ar jag varit där och hjälpt dem massor att packa.
En dag när jag hittade mina gamla betyg hittade jag dokument … jag läste dem och kändes som jag fick en sten i magen utan att tänka tog jag dem och gömde dem i min väska….
Där var brev och dokument från advokater när mina föräldrar skilde sig när jag var 14 år, där stod papper om mig….. jag mådde nästan illa men jag tog dem hem… jag va tvungen….
Samtidigt känner jag att jag måste berätta för mamma att jag tagit dessa papper ( även om jag ej tror att hon saknar dem) ( hon har dem nog bara kvar eller hade i syfte att stämma pappa) …. när jag rörde vid papperna så spelades hela historian upp igen då jag kom hem från skolan, och mamma varit där och tagit alla möbler köksbordet, min säng, lampan osv….jag kände mig som 14 igen …. det måste bli ett avslut på det … Men hur gör man när man inte kan förlåta helt  hjärtat? Och inte kan förstå hur eller varför hon tog det hon gjorde , tänkte hon aldrig att jag ska äta eller sova?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0