Blev iallafall en härlig dag i solen!

Sovit så dåligt inta, mardrömmar iallafall sista timmarna, drömde att juni blivit skadad och att de ville ta ifrån mig henne, för att bespara mig besväret som skulle bli efteråt. Minns att jag sa att jag aldrig ämnar henne vad än som händer är hon min.
Sen var det andra jobbiga saker med drömmen, hela tiden var jag på flykt med henne för att rädda oss på något sätt. Det gav en känsla som satt kvar hela förmiddagen.
Men sen lagade vi lite lunch ägg och bacon samlade ihop saker och gick o lade oss bakom huset och solade, vilket resulterade i värmeslag nästan.
Det var vindstilla och varmt räckte med 2 timmar! Sen hem, E var sugen på laga mat och lagade en Peruansk gryta med kyckling buljong och rotgrönsaker och potatis, så himla gott och jätte nyttigt inget fett alls!!
Fast det visar sig inte på min våg :=(
I morgon ska det bli jätte varmt vi funderar på att dra ner till Erik Dahls badet med Juni så hon får bada, måste köpa en bad dräkt t henne innan ( jag vägrar sätta på en 1 ådring bikini) problemet e att vi måste köpa en t mig med …… och jag vill verkligen inte visa mig så funderar på köpa på åhlens en ful bad dräkt, usch mår illa när jag tänker på det!
Men bada vill jag , men visa så lite som möjligt!
Medan jag nu satt och skrev här blev jag lite ställd  … över en sak.
Pojkvänner deras vänner och DU går inte alltid ihop ….. jag tror jag ska skriva om det nästa gång för just nu när jag hör min sambo prata om honom el försvara honom tappar jag både hakan och skrivförmågan …
Nog om det här kommer dagens bästa dikt! ( Av Lukas Modysson)
"Första gången jag kysste en flicka
jag minns den kvällen
hon hette Ivana
Jag var 14 år och stupfull
av sprit jag stulit från min pappa och hans kvinna
stölden upptäcktes
jag fick höra att jag svikit djupt
Jag fick inte längre bo kvar hos dem
jag var fjorton år
jag minns den dagen
pappa sade att jag måste flytta
jag låste in mig på toaletten
jag grät mig tom
telefonen ringde pappa svarade
hans röst låtsades som ingenting
som om allt var som vanligt
som om han inte förlorat sitt enda barn
ni tog mitt rum
ni tog mina väggar
ni tog taket över mitt huvud
ni tog golvet jag stod på
Ni tog och tog
men vann ingenting
ni förlorade
ni förlorade all värdighet allt värde
Pappa jag hatar dig
du är inte värdig min kärlek
men jag älskar dig ändå
din sorg lyser som en gloria
jag älskar dig for din sorg"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0