Att skiljas en smula ….

Känns det som nu när jag måste stoppa in Juni på Dagis … om jag fick välja hade jag vart hemma längre ……
Här e en bild på Gosing!
Ok sen ger det mig tid att skriva också och det projekt jag jobbar på just nu, och det e att få klart det som ska skickas till förlag, en sorts novell/poesi ..men man får ju räkna med ett nej.
Så just nu e texten nummer ett och målning ligger sist!
Här kommer ett smakprov!

Kan du inte se mig igen, öppna ögonen, se mig som förut

Utan en hinna emellan

Känna utan begränsning

Galet, orimligt, impulsivt

Utan begränsning

Ge lugn runt mig en trygghet som jag kan lita på, ge mig inte oro, svaghet och misstro

Sluta behandla mig som något dåligt, något du vill stoppa under mattan, något du bara har, mig men som mest är till besvär som du tar fram när du inte längre kan vara utan

Då ber jag dig lämna mig och låt mig aldrig mer behöva skriva rader som dessa

Då förstår jag också att du aldrig var rätt och jag aldrig

var rätt

Vi blev bara förvillade en tid .

Men om du älskar mig så stanna.

Kan du inte se mig igen, öppna ögonen, se mig som förut

Utan en hinna emellan

Känna utan begränsning

Galet, orimligt, impulsivt

Utan begränsning

Ge lugn runt mig en trygghet som jag kan lita på, ge mig inte oro, svaghet och misstro

Sluta behandla mig som något dåligt, något du vill stoppa under mattan, något du bara har, mig men som mest är till besvär som du tar fram när du inte längre kan vara utan

Då ber jag dig lämna mig och låt mig aldrig mer behöva skriva rader som dessa

Då förstår jag också att du aldrig var rätt och jag aldrig

var rätt

Vi blev bara förvillade en tid .

Men om du älskar mig så stanna.

Kan du inte se mig igen, öppna ögonen, se mig som förut

Utan en hinna emellan


Känna utan begränsning

Galet, orimligt, impulsivt

Utan begränsning


Ge lugn runt mig en trygghet som jag kan lita på, ge mig inte oro, svaghet och misstro


Sluta behandla mig som något dåligt, något du vill stoppa under mattan, något du bara har, mig men som mest är till besvär som du tar fram när du inte längre kan vara utan


Då ber jag dig lämna mig och låt mig aldrig mer behöva skriva rader som dessa

Då förstår jag också att du aldrig var rätt och jag aldrig

var rätt


Vi blev bara förvillade en tid .

Men om du älskar mig så stanna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0