Between 2 Fires är vi alla kanske ibland

Jag såg en film i förrgår som berörde mig så starkt att jag måste berätta om den, och det var länge sedan jag såg en sådan film.
Den handlar om godhet som blir utnyttjat, om sårbarhet, om ensamhet och om stark kärlek och val vi gör i livet.
Framför allt val vi gör i vårar liv för andra och ej för oss själva.
Jag vet inte hur jag ska förklara filmen mer än att den handlar om en kvinna som flyr t Sverige från Ryssland för att förhindra att hennes dotter som är 11 år ska bli prostituerad ( då hon blev såld av hennes sambo i Ryssland) .
Mer än så vill jag ej säga för att ej avslöja för mycket, men den finns att hyra, och jag blev berörd ont i magen hjärte skärande men samtidigt så vacker film att den måste bara ses. Skådespeleriet var grymt plus att den beskriver eller visar oss hur det kan vara i Sveriges flyktingförläggningar att ibland kan man inte ens vara trygg där…
Visar en Bild på omslaget ….se den och om ni gör det snälla kommentera va ni tycker!!
Filmen är ny och kom ut för någon vecka sedan bara men borde finnas i de flesta uthyrningsbutiker.
Sen måste jag lägga upp en bild på min vackra prinsessa som kanske gjorde att jag kände ännu mera för filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0