Lördag

Lördagens täcken började redan klockan 06,00 då katten började skrika och jama efter mat, en timme senare vaknade princessan och kröp upp i vår säng med katten någon minut efter. Varmt och trångt och sedan börjar E snarka, vilket betyder att jag har sovit väldigt dåligt! Som tur var gick han upp och klockan 10,15 kunde jag gå upp och se att dom åt frukost. Sedan kollade vi klart på filmn nerver land, och jag måste fråga om någon annan sett den, vad menar dom i slut scenen när de säger att Peter ej längre har en skugga? För sen slutar allt och jag sitter som ett frågetecken?
 
 
Efter det drog jag o Juni iväg på stan skulle handla Hallowenkostym till festen på dagis nästa vecka, ( jo för nu ska de va utklädda) Så var det ej när jag gick på dagis. När vi kom in i affären och det kostar mellan 249 och 499 kr för att vara monster börjar jag tänka att va fan det finns säkert de som ej har råd, varför måste man då skriva veckobrev till föräldrar att barnen ska vara utklädda? Jag kan tänka mig att många har panik.
 
Jag har inte råd att köpa monster dräkt för 500 tex för en dag. Det slutade med att jag hittade en Pippi dräkt för 249kr som faktiskt funkar året runt på alla maskerader!
 
 
Ibland kan jag tänka att det finns barn som inte har råd med sådana onödiga ekravagansa saker.....nu råkade vi ha det men det finns, jag tycker synd om de föräldrarna och barnen och kan tycka att dagis ibland kräver mycket.
 
 
Dagen efter det är det fotografering med fotograf, har alla råd med det?
 
 
Tanke bara.
 
 
Sen efter 6 månaders sparande av Junis lugg fick jag nog! Och klippte av dn i morse såg förjävli ut, men lyckades jämna till det när hon sov . E säger att hon ser ut som Cholla nu, jag tycker bara det blev fint! Och by the way hon är ju 50% Cholla ;=)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0