Dikt Om Livet! Och att det är . . .

Det andra Fallet Rakt ner för bergsväggen stutsar kroppen en eller två gånger, innan jag sakta faller ner på stenarna vid vattenbrynet. Jag smälter samman med stenen och det gör inte ont. Mitt blod sipprar ut som en röd bäck i det stora havet som färgas rosa. Men det gör inte ont. Jag flyter med allt i allt liv. Det första Fallet Jag fumlar med händerna som skrapats mot vass sten och smuts av fallet. Blåser bort gruset men känner svedan. Letar balansen bland allt det trasiga. Min väska är borta Den tog dem, tillsammans med all annan värdighet. Jag börjar gå mot bron med trasiga strumpbyxor och hål i hjärtat, Det stack dem kniven i. Jag går lätt, utan att känna all smärtan i min trasiga kropp tills jag märker att någonting saknas. Jag stannar och vänder mig om och inser, att jag ligger kvar där borta orörlig. Och jag faller Jag faller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0