Påsk Afton …..

Jag vet att jag har gått i mjukis kläder senaste dagarna pga operationen, känns en millimeter bättre inte mycket mer än så, 8 stygn e sydda när det bara var två som behövdes fr början usch jag bävar för den dagen man föder barn igen! även om det är värt det. Det måste finnas någonting inprogrammerat i oss som gör att vi glömmer smärtan annars skulle vi aldrig få barn igen, men den återupplevdes under operationen där jag var vaken.
Hur som helst Påsk Afton, badat klivit ur mjukis kläderna fönat håret sminkat mig, min sambo verkar inte har märkt nånting, inte ens att jag satt å mig lösnaglar …. inte hört något iallafall. :=/
Hur som helst det ska inte få mig ledsen snarare bita ihop, han lagade en underbar sallad med räkor avocado sallad tomater och majs och baguette t det, var jätte gott!
Och kvällen är inte slut än ….. kanske säger han sen  eller senare att jag såg fin ut ikväll, who knows ibland verkar killar glömma bort sång att vara uppmärksamma eller romantiska, det är så tråkigt varför ska det vara så?
Jag ska göra ett litet inlägg till, dvs jag ska skriva en dikt som jag skrev när jag var 15 år som handlar om ja kanske en påsk hare eller kanske bara om att hitta rätt i livet?  Men som passar bra till Påsk!
Den handlar om en liten hare …..
Liten hare så liten och rädd,
Hoppar sökandes efter en bädd
så liten vill somna en stund
blunda lite & få en blund

Hoppat omkring i flera år
undrar när han ligga får

mager han är
allt han har ätit är några bär

Hittar en koja i skogens glänta
Somnar så sött utan att vänta

Liten hare nu ler i sin bädd
liten hare ej längre är rädd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0