Håll till godo men dikten

Haft fullt upp i veckan med inskolning på dagis, därav att jag ej hunnit skriva så mycket, igår somnade vi alla tre klockan sju, utmattade av inskolningen ……helt otroligt!
Jag har massor som jag vill skriva om men morgon kanske, för just nu har jag lovat mig själv att faktiskt sätta mig ner och rita en "idé" på en tavla jag vill göra fast jag gör den i akvarell…. jag ska lägga upp sen …
Men i brist på saker att skriva så kanske jag kan lägga in en dikt jag skrivit även om det var ett tag sen jag skrev den … men håll till godo!

Till min Eduardo

 

I skymningen när du tog mina händer

och varsamt med dina

flätade dem samman

omsveptes jag av din beröring

och en stilla närhet

tog sin allra första början

en närhet som förgyllde

de tomma lösa väggarna

där våra andetag

sakta ringlade sin väg ut mot sin rymd

medan skuggor utanför passerade förbi

och himlen sitt mörker sänkte ned

bakom vår rygg

utan en tanke att stanna tiden

men vad gjorde väl det

när livet plötsligt blev så oändligt vackert

där i våra sammanflätade händer

De är så jag vill förklara den

 

den ljuvaste av kärlekar,

 

den vackraste av alla mina sinnen,

 

den vackraste av alla känslor

 

 

 

 

Jag älskar dig idag imorgon och för alltid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0