Man kan inte var glad varje dag

Läste Kissies blogg i veckan, … blev så irriterad först skrev hon att hon hade fått en halsduk i kaninpäls men att hon var emot päls, nästa dag har hon beställt en väst med luva i kanin och murmeldjur ….Hm …. hon kan inte vara smart hon …
Ok om hon ej sagt nått innan …men att uttala sig att vara pälsmotståndare och sedan en vecka senare köpa en låter som en väldigt förvirrad själ .
Jag vet inte vad jag själv tycker, när jag var 4 år hade jag en vit kaninpäls med bollar som jag hade fått låna ….. jag tyckte den var fin då och mjuk.
Idag tycker jag det finns jätte snygga skinnjackor med päls på och tex jag gillar fjällrävens dunjackor med pälskrage, däremot skulle jag nog aldrig sträcka mig så långt att jag ville ha en minkpäls …..
Men jag tänker inte säga att jag är motståndare för minkpälsar och sedan nästa vecka gå o köpa en, så jäkla vrickad brud!!! Undrar om hon läser sina kommentarer..jag kunde inte låta bli att skriva en …..
Stå för vad du gör människa.
Hur som helst idag har varit en fixar dag städa skura diska skura och dammsuga igen och efter fem minuter inse att det är katt hår på golvet och dammsuga igen.
Sen ville min E sätta sig och skriva när jag såg på honom skrev jag denna dikt;

Du kisar så det rynkar i pannan, händerna fumlar omkring på tangentbordet, när du söker texten

När du söker orden, som ska fasta på ditt vita ark

Grymtar sakta, ger mig en irriterad blick

Du letar orden

Perfekta

Svåra

Flytande rytm som en melodi

Du vrider din kropp ska det vara i moll, dur eller melankoli

Söker gör du, ingen får blanda sig i

Dess vita ark ska vara dina ord

Inte ens jag kan säga, ord, inget får vara vi

Bara dina

Även om du inte vet om det så är allt inom dig tankar , känslor, ord

Mina.


Så fort han läste den började han sätta komma ändra ord o allt tills den blev hans egen, sen sa han Ja jag fick lite inspiration från din dikt.


Snacka om att ibland gör det ont.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0