Lång Gone

Länge sen sist jag vet, men ibland blir det så. Jag tänker börja första inlägget med att lägga in en dikt!

Min Tröja

Vissa dagar är jag starkare än någon och kliver på både tagg och tråd
Jag lämnar all övervikt och springer fritt rakt fram

Jag lämnar min gamla tröja vind för våg

Vissa dagar är jag sorgsen och svag
Går tillbaka och letar efter gammalt, bitar efter en tröja som finns kvar.

Vissa dagar stannar jag bara, tänker och undrar, känner och blundar.

Vissa dagar, när det är kallt,
jag fryser,
känner att jag förlorat allt

Vrider om min hand tills jag vaknar
Så känner jag mig stark igen och inget saknar,
kliver jag på både tagg och tråd,
än en gång så lämnar jag min gamla tröja vind för våg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0