Skriver fortfarande. . .

Jag vet att det kan va tråkigt att läsa en blogg utaan bilder, men just nu är det bara text, för jag skriver mycket just nu , kanske istället för att måla.
 
Åttatusen kvällar och vi har inte talat ut ännu
Fyrahundra dikter och vi har inte förstått ett ord
Jag hade för vana att ta ner kartboken om kvällarna och sätta ett finger på en uppslagen sida;
 
Dit ska jag åka!
 
Jag stod länge med händerna i fickorna
Jag satt på barer och skrev hem
 
Jag höll ig i skuggan
Jag låg vaken länge
 
Jag tror jag gjorde dessa saker i sömn som vaken
 
På flygplatsen hemma igen
såg jag postsäck efter postsäck vältas över i öppna bilar
 
Vykorten gjorde sig ingen brådska tog samma flyg hem
 
Vi möttes till sist den där kvällen
En saga bland alla andra
 
Och du är min vackraste dikt
 
Åttatusen kvällar och vi skiter i att tala ut
Fyrahundra dikter och alla är dina
 
E
 
 
Victoria

Kommentarer
Postat av: Rickard B

Gillar! :)

2012-10-12 @ 16:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0