Sickla, shopping, italiensk pasta och ett glas Rosé

Idag åkte vi till Sickla för att handla lite mat eller ganska mycket, satte oss ner åt italiensk pasta och tog ett glas ros i solen, det var så mysigt!
Vi har bestämt att ej åka till Gotland nästa vecka det blir för kort tid, dels ska vi på Cirkus Scott på fredag och jag fick tid hos Angela på tisdag och vill ej missa den tiden.
Hittade ett jätte snyggt nytt nagelack från Mavala svart fast inte det där tok svarta utan detta hette Black Oyster, mer gråsvart, snyggt blev det ska lägga upp en bild, sen hittade jag en röd tunika för 49kr och en supersöt klänning till Juni för 29kr …ha ha hur billigt som helst.
Tills jag provade den röda tunikan och insåg att jag såg ut som en Falukorv i den, men man kan alltid ha den hemma kanske ..
Har haft några dagar nu där jag försökt måla, Olja på väv men allt blir bara skit jag vet inte hur jag ska få inspiration el tekniken att funka eller bilden jag ser framför mig att fastna på tavlan.
Jag har tänkt lägga det åt sidan lite och ägna mig åt akvarell papper och kol, det vet jag att jag är bra på, sen insåg jag att om man ramar in det i en ram blir det snyggt, gjorde det med en som jag har i köket.
Sen är jag så trött på mina gamla målningar att jag vill bli av med dom, funderar på att ha öppet hus här hemma, har ju ändå satt upp alla å en enda vägg fr golv till tak och sälja dem, bara så jag kan göra nya, ska tänka på det pinsamma är om man bjuder hem folk och alla tycker det e piss dåligt, då står man där med skägget i brevlådan liksom.
Nåja lägger upp lite kort så skriver jag igen snart …..
Min söta i sitt nya nattlinne!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Bra att lilla Juni har en pappa som hon kan linda runt fingret, det är det pappor är till för.

2011-08-07 @ 22:20:36
Postat av: mormor

Snygg färg på nagellacket. Köp det.

2011-08-07 @ 22:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0