För jag har tagit Studenten!!

Idag började min morgon klockan 06.00 klockan nio gick tåget till Västerås där vi skulle fira E son som tar studenten. Och 3 timmar kanske låter mycket tid innan, men har man barn får man räkna bort minst en timme för mat o på klädning allt kan hända, att de basar precis när man skall gå och då är det bara att börja om från början.
Hur som helst vi kom fram grattade och det kändes som att man stod mot en vägg som brann 45 grader, kände hur svetten rann och halva sminket för den delen också håret som var fönat var fuktigt och börjat locka sig, måste det vara så förbannat varmt just en sådan  här dag?
efter att ha väntat 2 timmar och sett alla lastbilar med fulla studenter köra omkring så var det dags att dra sig till lite mat och fika och sedan ge gratulationerna …… till min förtjusning fanns det 2 kattungar i huset! Åhhh men jag ska inte ha det räcker med en hårboll som Lillis som jag också måste börja tänka på om jag verkligen kan ha kvar …..
När vi äntligen skulle åka tåget hem ( längtade efter att ta ett bad med iiiiiiiiiiiis bitar i) så kom vi fram till Gullmarsplan, handlade lite, sen satte oss på vedugnen beställde in mat att ta hem och tog ett glas vin i väntan ( jag tog en antipati med mozzarella o massa olika skinka inlagda oliver osv E tog en skaldjurspizza) Vandrade hem … och jag tog mitt längtade bad fast utan isbitar gud va skönt att känna sig ren utan att det klibbar och rinner på hela kroppen!
Nästa vecka fyller jag år ….. vet inte riktigt vad än , kanske ha en picnic men beror på om folk kan komma …. ska skriva om det senare, Ibland skriver jag bara vad som poppar upp i huvudet som nu!
Jag har gått och tänkt på en sak ett tag nu, och läst på nätet att det är inte helt ovanligt, och jag vill inte ta upp det nu men jag kan förstå att det kan vara så. . . . men det känns.
Kan ge en ledtråd . . . När man fått barn, gått upp 30kg, inte gått ner 30kg efter det … så märks det i vissa delar av relationen. Nu vet jag ju inte om det är så att det beror på det men, jag läste ett inlägg om en kvinna som gått upp i vikt mannen ville aldrig …. när hon verkligen frågade och ville diskutera så sa han att hon såg inte ut som hon gjorde förut fysiskt! han älskade henne men han tände inte på henne.
Mer vanligt än man tror!!!!! Är inte det orsaken kan det ju naturligtvis vara att man bor trångt, har ett barn en meter från sängen, är trött konstant för man ska upp i ottan, kvinnan har lekt mamma hela dagen hur sexig känner man sig då? Och mannen ser en mamma hela dagen och inte den där sexiga kvinnan? Eller? Det finns inget rätt eller fel men någonting händer iallafall efter man får barn som man lovar inte ska hända …….. förhoppningsvis går det över, men just nu gör det mig olycklig, osäker på mig själv, dålig självkänsla och när jag ser mig i spegeln ser jag inget vackert.  Kan tillägga att jag e inte så sugen heller …… men jag undrar ju varför han ej är det?? när de alltid va det förut, att jag inte är det är naturligt eftersom jag fortfarande inte e tillbaka till mitt ursprungliga kroppsliga jag.
Tycker ni det är en dum diskussion att ta upp? en småsak? Det är en småsak egentligen men i det stora är det inte det …. Skriv gärna kommentarer vad ni tycker detta är ett väldigt utlämnande inlägg från mig.
Tjingeling!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0