Mina senaste dagar …..

Har jag sålt tavlor.
Varit och träffat katolsk präst inför dopet, vilket vart komplicerat eftersom jag ej är katolik jo och man måste ha katolska gudmor och gudfar så där sprack det att min syster ska vara gudmor, fast hon ska vara det inofficiellt .


Jag har bakat bullar sm för första gången vart jätte goda och saftiga, kom på att hemligheten är att ha riktigt riktigt extra mycket smör mer än man tror sen kanel, socker, vaniljsocker & flor socker sen 10 min i ugnen på 250 grader. Blev 7 påsar på en deg räcker förhoppningsvis ett tag.


Läst ut en hel bok, som heter "Hur kunde hon" av Dana Fowley , som är en självbiografi om den femåriga flickan Dana och hennes syster som hamnar i den värsta Pedofil skandalen i Skottland genom tiderna. Och det är deras egen mamma som introducerar dom.

Den var jätte bra, tragisk, fruktansvärd, fängslande och man fick en eftertanke när man läst den och man inser hur starka både man kan vara som barn och som vuxen, man behöver inte bli en narkoman el kriminell för att man genomgått helvetet alla har ett val och en vilja. jag VILL rekommendera den!!

Sen lägger jag till ett bra citat av Lars Norén;

Jag skriver för att komma bort
från vad jag skrivit.

Jag lever för att
komma bort från vad jag levt . . . ( Det är en kort text, men det är stora ord)

Efterföljande kommer lite bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0