Måndag började med att vakna som råtta och ha sjukt barn hemma.

Måndagen började inte bra, hemma med en febrig Juni, vilket innebär fullt upp HELA dagen. Hon kommer vara hemma morgon med och då Måste jag till arbetsförmedlingen och anmäla mig igen då mina mamma dagar är slut, så jag måste ta med mig henne. Anmäler man sig inte första dagen så förlorar man sin sjukpennings grundande inkomst vilket inte är bra.

Kollade igenom finanserna, 2 veckor kvar till pengar . . .  med andra ord vi kommer att få leva Råtta fram tills dess, kul liv!
Hatar att ha det så, men jag antar att jag inte är ensam och speciellt inte dem som har barn.

Något kul händer i veckan iallafall och det är att Junis Morfar har beställt ett paket med jätte fina kläder till henne jag ser fram emot att hämta ut det, det är kläder i gammeldags stil i gräddvit, beige och brunt hon kommer bli så fin, ska lägga upp bilder på det när det har kommit!


Önskar att man vann en miljon just nu, bara få köpa biljetter och åka iväg, jag skulle ta med hela familjen vi tre skulle åka kanske till Peru eller kanske till nått exotiskt som Mauritzius och bara ta det lugnt ligga på en vit strand under parasoll hela dagarna och tänka, filofisera glömma stress, kanske gå på en avslappningskurs  . . .  "Hur man slappnar av i vardagen" skulle passa mig perfekt!

Eller varför inte bara ta ett flyg till New York, dricka cafe late hela förmiddagarna och strosa omkring på konst museum hela dagarna och diskutera alla viktiga och oviktiga saker.



MMM tur att det är gratis att drömma . . .




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0