JUL

Nu har jag äntligen gjort allt viktigt klart som måste göras innan jag kan ta ledigt och andas ut och jag längtar tills nästa vecka då vi åker upp. . .  mest för mig själv jag täönkre lämna olyckan hemma, även om de åker med, men jag tänker ta med mig positiva tankar . och lämna det jag känner här och nu just här: ibland undrar jag om jag e helt ensam om detta?
 
 
 
dikt. 1 ( tänker att det kanske blir så lätt efter man får barn) men

Jag hatar dig för det du inte säger

Vi har fallit i ett hål

där hat & kärlek är samma sak.

Jag famlar & drunknar om och om igen .

Plågsamt lidande, vaknar

älskar

Allt i tystnad

Alla ord har hamnat i skuggan, där vi inte rör oss längre

Jag letar orden att bilda en mening, tala med varandra igen.

Bokstäver jag hittar passar inte ihop

Ett hål med en salig röra

Där hat & kärlek är samma sak

 

 

 

Dikt 2

Vi älskar inte längre

 

VI älskar inte längre, först blev jag ledsen, sen blev jag arg

Du rör mig inte, men du sa att du älskade mig

Nu säger du ingenting

God natt ibland

Jag minns inte när du kysste mig

Jag försöker memorera alla fina saker alla vackra ord men allt som inte sägs och görs målar över det vackra till slut och jag gråter mig till söms

Och vet inte vad jag ska göra

 

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0