Fortfarande sjuk . . .

Tappat rösten, lock för öronen, det måste ha varit virus jag fick eftersom jag nu varit sjuk sen innan julafton konstant. Sitter och funderar på om jag ska ta mig en tur igen till Carema idag, känns onödigt när de förmodligen bara konstaterar att det är vila som gäller. Det är bara jobbigt att vila hela tiden man blir galen tillslut.
Hur som helst har jag tagit det lugn fått hem en bok från biblioteket som jag så mycket har sett fram emot att läsa, ni som sett filmen om Sylvia Plath vet säkert. Boken heter Brev på födelsedagen av Ted Hughes.
Jag har kommit igenom halva redan och den är så bra, vemodig, sorgen men ack så vacker!
Tänkte lägga upp ett smakprov från boken här
Jag är trädet
Mina grenar och bladen är mina barn
De är mina fasta föreställningar, om mig och mitt liv
När höstens tid är kommen, faller de från mina grenar
Och jag står där helt naken

Mina grenar bär upp mig
För att visa vem jag egentligen är
Utan mina blad och grenar så är jag bara trädet

Trädet är nakenheten, mitt sanna jag
Allt annat är bara en sköld av mina masker
Fri från skölden, öppen för nya intryck

Bladen faller och jag är naken.
Höstens tid är kommen
Och vintern är bara en början
av den nakenhet som är kommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0